vakil mohajerat

بایگانی
  • ۰
  • ۰

معیار حقوقی تصمیم گیری درباره پرونده ها

در نظام حقوقی کانادا به طور معمول چهار معیار حقوقی زیر برای تصمیم گیری در خصوص پرونده های مهاجرتی وجود دارد:

    شک  در معیار شک Mere Suspicion، افسر مهاجرت تنها براساس شکی که نسبت به پرونده دارد تصمیم گیری می کند.

    عقل در معیار عقل To a Reasonable Mind، افسر مهاجرت از خود می پرسد که اگر یک انسان عاقل و منصف به این پرونده نگاه می کرد چه تصمیمی می گرفت. این معیار فشار بیشتری روی افسر مهاجرت می گذارد و اجازه نمی دهد صرفا براساس شک و تردید تصمیم گیری کند. این معیار افسر را وادار به تحقیقات بیشتری درباره پرونده و صرف زمانی بیشتری می کند.

    کفه ترازو در این معیار Balance of Probabilities، افسر مهاجرت احتمالات مثبت و منفی را در دو کفه ترازو قرار می دهد و آن سویی را قبول می کند که سنگین تر باشد. این معیار از معیار عقل دقیق تر است و افسر را وادار می کند که زمان قابل توجهی روی پرونده بگذارد. این معیار جلوی اشتباهات زیادی که در معیارهای قبلی اتفاق می افتد را می گیرد.


   

بدون شک در این معیار Beyond Reasonable Doubt، افسر مهاجرت تنها زمانی درباره پرونده تصمیم گیری می کند که بدون شک مطمئن شود تصمیمی که گرفته اشتباه نیست. اعمال این معیار که قوی ترین معیار ممکن است در مورد پرونده های مهاجرتی تقریبا محال است، چرا که افسر مهاجرت باید کلیه مدارک متقاضی را بازرسی کند، در شرایطی که متقاضی متعلق به یک کشور دیگر است و عملا همکاری از سوی عناصر آن کشور به خاطر روابط سیاسی و همین طور آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسه ممکن است شدنی نباشد  .


سازمان مهاجرتی به کانادا و آمریکا با مجرب ترین متخصصین

 

 

معیار پیش فرض بررسی پرونده های مهاجرتی معیار “عقل” است. البته تجربه شخصی بنده می گوید که در مورد پرونده های ویزای ویزیت/توریستی در عمل معیار “شک” است ولی بعید می دانم اداره مهاجرت کانادا حاضر به تأیید این گفته باشد.

معیار “عقل” اشکالات زیادی دارد، از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  
در این معیار ممکن است افسر مهاجرت سرسری عمل کند و همین که با بررسی مدارک به این نتیجه رسید که عقل او به سمت و سوی خاصی اشاره می کند، درباره پرونده تصمیم گیری نماید.

    این معیار به شدت تابع تصمیم گیری های مقطعی اداره مهاجرت و حتی رئیس افسر مهاجرت است. برای مثال پیش از سال 2017 به سختی به ایرانیان ویزای توریستی کانادا می دانند ولی در این سال با انتصاب وزیر جدید مهاجرت کانادا (آقای احمد حسین) شرایط ویزای توریستی به ایرانیان به شدت تسهیل شد. در سال 2016 در یک مقطع حدود پنج هفته ای بدون هیچ توضیحی تعداد زیادی پرونده خوداشتغالی را در دفتر آنکارا بستند و بعد از آن نحوه تصمیم گیری ایشان در مورد این پرونده ها به طور کامل تغییر کرد (البته در پی تلاش هایی که در این زمینه داشتم). همچنین گویا چند سال پیش در دفتر اسلام آباد تعداد زیادی از پرونده های  اسپانسرشیپی همسران بسته شد.

    این معیار به شدت بستگی به خود شخص افسر دارد. از دوران مدرسه خود احتمالا به خاطر دارید که در یک مقطع ممکن بود دو معلم ریاضی داشته باشید که یکی خیلی آسان گیر بود و دیگری خیلی سخت گیر. هر دو نفر یک کتاب را درس می دانند و هر دو نفر در ظاهر یک استاندارد را دنبال می کردند ولی در نهایت نمره شما بستگی به این داشت که در کلاس کدامیک بنشینید. متأسفانه معیار “عقل” از این قاعده خارج نیست و بسته به آنکه چه افسری پرونده شما را بررسی کند، ممکن است حاصل کار زمین تا آسمان فرق کند.

 

 

جهت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:

22266638

22266639

 

 

ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا و آمریکا

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی